EL/4- Zameldowanie na pobyt stały
Zameldowanie na pobyt stały
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tj. Dz. U. z 2015 r. poz. 388)
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosownych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2011 r. Nr 220 poz. 1306 ze zm.).
Wymagane dokumenty:
- Formularz „ Zgłoszenie pobytu stałego” (dla każdej osoby odrębny).
- Dowód osobisty lub paszport.
- Potwierdzenie pobytu w lokalu osoby zgłaszającej pobyt stały, dokonane na formularzu przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu, oraz do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego podmiotu.
Opłaty:
Nie pobiera się.
Miejsce złożenia dokumentów:
Biuro Obsługi Klienta, parter biuro nr 14
Godziny pracy:
poniedziałek 8.00-16.00 wtorek – piątek 7.30 – 15.30
Miejsce załatwienia sprawy:
Biuro Obsługi Klienta, parter biuro nr 14
Kontakt:
tel. (67) 2873197 w.38, e-mail: sekretariat@miasteczkokrajenskie.pl
Termin załatwienia sprawy:
Bez zbędnej zwłoki.
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje
Inne informacje:
- Osoba dopełniająca obowiązku zameldowania się na pobyt stały otrzymuje z urzędu zaświadczenie stwierdzające dopełnienie obowiązku zameldowania.
- Przy zameldowaniu na pobyt stały właściciel lub podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu potwierdza fakt pobytu osoby w tym lokalu, przedkłada tytuł prawny (umowa cywilno – prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu ) i dowód osobisty do wglądu.
- Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest zobowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w 30 dniu od dnia przybycia do tego miejsca.
- Formularze „ Zgłoszenie pobytu stałego” dostępne są w Biurze Obsługi Klienta .