Rejestr instytucji kultury
Rejestr instytucji kultury, dla których organizatorem jest Gmina Miasteczko Krajeńskie, jest prowadzony na podstawie art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2020, poz. 194 ze m.), zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz. U. 2012 r. poz. 189).
Sposób udostępniania danych zawartych w rejestrze instytucji kultury, dla których organizatorem jest Gmina Miasteczko Krajeńskie:
1. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury, rejestr, informacje o rejestrze oraz sposobie udostępniania danych w nim zawartych zamieszcza się w biuletynie informacji publicznej na stronie organizatora, tj. w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Miasteczko Krajeńskie.
2. Dane zawarte w rejestrze udostępnia się przez:
a) otwarty dostęp do zawartości rejestru,
b) wydanie odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej.
3. Udostępnianie danych zawartych w rejestrze w formie, o której mowa w pkt. 2 ppkt a) jest bezpłatne i odbywa się przez stronę Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Miasteczko Krajeńskie.
4. Każdy ma prawo przeglądać w godzinach urzędowych akta rejestrowe oraz księgi rejestrowe instytucji kultury w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Miasteczko Krajeńskie.
5. Organizator prowadzący rejestr instytucji kultury wydaje urzędowo poświadczony odpis każdemu, kto zwróci się z wnioskiem o jego wydanie.
Wydanie urzędowo poświadczonego odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej następuje na wniosek i zgodnie z art. 4 ustawy o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2142 ze zm.) na podstawie załącznika do ustawy, od każdej pełnej strony lub zaczętej stronicy podlega opłacie skarbowej w wysokości 5,00 zł.
Wpłaty z tytułu opłaty skarbowej za wydanie poświadczonego odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej należy dokonywać w Urzędzie Miasta i Gminy Miasteczko Krajeńskie na konto:
NBS Białośliwie 51 8937 0007 0000 0404 2000 0009.
Do wniosku o wydanie poświadczonego odpisu z rejestru lub księgi rejestrowej należy dołączyć dowód wpłaty z tytułu opłaty skarbowej.
Dokumenty do pobrania: