Podstawa prawna:
- ustawa z 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tj. Dz. U. z 2015r. poz. 388.), w tym : art. 35 lub 31 ust. 1
- ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 267 ze zm.)
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2014 r. poz. 1628 ze zm.)
- rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz. U. z 2007 r. Nr 187, poz. 1330).
Wymagane dokumenty:
- podanie z umotywowanym wyjaśnieniem, dlaczego wnioskodawca nie może dopełnić obowiązku meldunkowego w trybie czynności materialno-technicznej (czyli bez konieczności prowadzenia postępowania administracyjnego),
- wypełniony i podpisany formularz meldunkowy,
- do wglądu - w przypadku posiadania tytułu prawnego do lokalu (nieruchomości) - tytuł prawny do lokalu (nieruchomości), w którym (w której) zameldowanie ma nastąpić, a kserokopię tego tytułu prawnego należy dołączyć do podania.
Opłaty: - 10,00 zł - opłata skarbowa od decyzji administracyjnej. Opłaty skarbowej można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu Gminy Miasteczko Krajeńskie – Nadnotecki Bank Spółdzielczy w Białośliwiu
Nr 51 8937 0007 0000 0404 2000 0009 lub bezpośrednio w kasie Urzędu Gminy, do godz. 12.00
Miejsce złożenia dokumentów: Sekretariat Urzędu Gminy, I piętro, pok. 4.
Godziny pracy: poniedziałek –8.00-16.00, piątek 7.30 – 15.30
Miejsce załatwienia sprawy: Biuro Obsługi Klienta, parter, biuro nr 14.
Kontakt: tel. (67) 2873197 w. 38, e-mail: sekretariat@miasteczkokrajenskie.pl
Termin załatwienia sprawy:
- po złożeniu podania stanowisko ds. ewidencji ludności przeprowadza postępowanie wyjaśniające, polegające m.in. na przesłuchaniu stron i świadków wskazanych przez strony lub wezwanych z urzędu, przeprowadzeniu rozprawy administracyjnej, oględzin w lokalu, itp.
- termin załatwienia sprawy - wydania decyzji administracyjnej - wynosi do 2 miesięcy od daty złożenia wymaganych dokumentów (w przypadku skomplikowanego postępowania termin może ulec przedłużeniu)
Tryb odwoławczy: Od decyzji służy stronom prawo wniesienia odwołania do Wojewody Wielkopolskiego w Poznaniu, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania, za pośrednictwem Wójta Gminy Miasteczko Krajeńskie.
Inne informacje: Meldunek (zameldowanie) jest czynnością techniczną i porządkową. Organ wydaje decyzję o zameldowaniu bądź o odmowie zameldowania. |